Úspešná implementácia u ktoréhokoľvek zákazníka si vyžaduje cieľavedomé usmerňovanie a riadenie spoločnosti transparentným a systematickým spôsobom. Spoločnosť GAMO a.s. má v súčasnosti vybudovaný a zavedený integrovaný manažérsky systém (IMS) spĺňajúci požiadavky vyžadované jeho jednotlivými oblasťami.
Integrovaný manažérsky systém v GAMO spĺňa nasledovné požiadavky a certifikácie:
- Systém manažérstva kvality podľa normy ISO 9001:2015
- Systém environmentálneho manažérstva podľa normy ISO 14001:2015
- Systém riadenia informačnej bezpečnosti podľa normy ISO/IEC 27001:2022 s riadiacimi opatreniami podľa normy ISO/IEC 27018:2019 uplatňovanými vo Vyhlásení o aplikovateľnosti
- Systém manažérstva služieb podľa normy ISO/IEC 20000-1:2018
- Systém manažérstva kontinuity podnikania podľa normy ISO 22301:2019
- Systém manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci ISO 45001:2018
Uvedené certifikácie poskytujú našim zákazníkom záruku v tom, že GAMO je schopné poskytovať také výrobky a služby, ktoré nepretržite spĺňajú ich najnáročnejšie požiadavky. Integrovaný manažérsky systém predstavuje jednoznačne identifikované, jasne popísané, striktne dodržiavané a prísne sledované procesy. Ich dodržiavanie je každoročne potvrdené kontrolným alebo recertifikačným auditom.
Certifikát ISO 9001:2015
Certifikát ISO 14001:2015
Certifikát ISO/IEC 27001:2022
Certifikát ISO/IEC 20000-1:2018
Certifikát ISO 22301:2019
Certifikát ISO 45001:2018
HLAVNÉ ZÁSADY UVEDENÝCH POLITÍK
Politika kvality
- Spokojný zákazník má najväčšiu prioritu.
- Rešpektujeme pôsobenie trhu, usilujeme sa dokonale poznať zákazníka a jeho požiadavky na objednávané dodávky, práce a služby.
- Hlásime sa k zodpovednosti za realizované dodávky, práce a služby.
- Dôraz na kvalitu je už od začiatku, nie iba s odovzdaním zákazky alebo zmluvne dohodnutej činnosti.
- Zvyšovanie kvality nami poskytovaných dodávok, prác a služieb je naša životná zásada.
- Činnosti a rozhodnutia sú založené na jasných faktoch a číslach.
- Plníme požiadavky a trvalo zlepšujeme systém manažérstva kvality.
- Za prijatie a plnenie týchto zásad politiky kvality zodpovedajú všetci zamestnanci spoločnosti.
Environmentálna politika
- Udržiavať a rozvíjať systém environmentálneho manažérstva založený na požiadavkách normy ISO 14001 so zohľadnením environmentálnych právnych predpisov platných v SR a iných environmentálnych požiadaviek prijatých organizáciou.
- Aktívnou prevenciou a sústavným zlepšovaním procesov minimalizovať nepriaznivé dopady činností, výrobkov a služieb na životné a pracovné prostredie.
- Zohľadňovať environmentálne aspekty pri nákupe vstupných surovín, materiálov, energií a služieb a tiež pri zavádzaní nových procesov a technológií.
- Zvyšovať environmentálne povedomie všetkých zamestnancov.
- Všetci zamestnanci organizácie sú povinní riadiť sa uvedenými zásadami a rešpektovať environmentálnu politiku organizácie.
Bezpečnostná politika
- Chrániť informačné aktíva súvisiace:
- s ochranou osobných údajov a súkromia,
- s ochranou duševného vlastníctva spoločnosti,
- so zabezpečením dát organizácie,
- s riadením kontinuity v prípade havárií a napadnutia,
- s dodržiavaním zmluvných a legislatívnych záväzkov.
- Aktívne formovať a zlepšovať bezpečnostné povedomie zamestnancov.
- Všetci zamestnanci musia konať v súlade s touto politikou a postupmi vyplývajúcimi zo zavedeného systému riadenia informačnej bezpečnosti.
- Sú zavedené jasné a transparentné disciplinárne opatrenia pre prípady porušovania schválených bezpečnostných opatrení.
- Určené tretie strany musia dodržiavať bezpečnostné záväzky vyplývajúce z požiadaviek systému riadenia informačnej bezpečnosti, ktoré sú premietnuté do vzájomných zmlúv.
- Analýza rizík je základom účinného fungovania systému a podkladom pre účelné vynakladanie zdrojov.
- Je zavedený systém sledovania a ohlasovania bezpečnostných incidentov.
- Všetci zamestnanci sú poučovaní o tom, ako reagovať a koho informovať, ak zaznamenajú podozrivú aktivitu.
- Riešenie havarijných situácií je nacvičované aspoň raz ročne.
- Sú zavedené postupy monitorovania.
- Účinnosť systému je vyhodnocovaná aspoň raz ročne.
Politika systému manažérstva služieb
- Riadiť kvalitu poskytovaných služieb tak, aby bola zabezpečená kvalita služieb a spokojnosť zákazníka pri súčasnom zabezpečení efektívnosti dodávania týchto služieb.
- Plniť požiadavky aktuálnej aplikovateľnej legislatívy.
- Vytvoriť, udržiavať a zlepšovať všetky princípy riadenia služieb - služby, procesy, meranie a vyhodnocovanie kvality a trvalé zlepšovanie.
- Vytvoriť a udržiavať aktuálny a schválený katalóg služieb poskytovaných spoločnosťou GAMO.
- Identifikovať a riadiť externých aj interných dodávateľov jednotlivých súčasti SMS - služieb, procesov, technológií a mať s nimi presne definované parametre kvality dodávky týchto tretích strán.
- Každú službu z aktuálneho katalógu služieb mať pokrytú príslušnou SLA zmluvou.
- Vyhodnocovať kvalitu služieb mesačne na báze určených nameraných parametrov.
- Identifikovať nezhody v rámci služieb, procesov, SMS a nastaviť vhodné opatrenia na ich odstránenie.
- Zvyšovať povedomie zamestnancov ohľadom SMS a procesného riadenia, zvyšovať kvalifikáciu zainteresovaných zamestnancov.
- Zabezpečiť fungovanie SMS v súlade s integrovaným manažérskym systémom.
- Chrániť dobré meno spoločnosti a zabezpečiť vysoký etický štandard a kvalitu poskytovaných služieb.
- Zabezpečiť pravidelné a exaktné reportovanie kvality služieb, najmä incidentov, závažných incidentov, problémov a závažných zmien s dôrazom na prevenciu opätovného opakovania ich nepriaznivého účinku.
- Zabezpečiť trvalé zlepšovanie SMS - služieb, procesov, komunikácie.
Politika bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci
- Identifikovaním nebezpečenstiev a odhadovaním rizík, eliminovať nebezpečenstvá, prípadne zavádzať opatrenia pre riadenie nebezpečenstiev.
- Vytvárať podmienky a dávať zdroje na zabezpečenie BOZP každého pracovného prostredia.
-
Aktívna účasť všetkých zamestnancov na riadení BOZP.
-
Hlásiť sa k zodpovednosti za účinný systém BOZP.
-
Trvalo vytvárať také bezpečnostné opatrenia, aby nedochádzalo k úrazom na pracoviskách a ochoreniam zamestnancov.
-
Neustála pripravenosť na zvládnutie havarijných stavov tak, aby nedošlo k poškodeniu zdravia zamestnancov.
-
Kontrolnými opatreniami, stálym monitorovaním systému BOZP zabezpečovať trvalú ochranu zdravia pri práci.
-
Plniť požiadavky príslušnej aktuálnej aplikovateľnej legislatívy BOZP a interné predpisové požiadavky na BOZP.
-
Neustále zlepšovať systém BOZP.