Podľa údajov z Google COVID-19 Community Mobility Reports sa úroveň návratu na pracoviská po prvej vlne Covid-19 nepodarilo dosiahnuť. V súčasnosti je priemerná obsadenosť pracovísk na úrovni 77%. To predstavuje bežný prázdninový priemer. Ekonomika nie je obmedzená celoštátnymi reštrikciami, ako tomu bolo počas mesiacov marec – apríl. Takmer štvrtina pracovníkov však pracuje z domu, alebo je z iných dôvodov mimo svojho pracoviska. Kombinácia home office a prítomnosti na pracovisku sa stáva bežným štandardom.
Už viackrát sme upozorňovali na možné úskalia spojené s prácou z domu. IT oddelenia musia urýchlene digitalizovať procesy a pripraviť sa na otvorenie svojich systémov, že to nie je vždy jednoduché, potvrdí každý zodpovedný správca IT.
Prvoradou funkčnosťou riešení pre home office je popri bezpečnosti udržanie komunikačnej úrovne a spolupráce, na ktorú sú pracovníci zvyknutí. Komunikovať potrebujú interné pracovné tímy, obchodníci so zákazníkmi, manažment. Osvedčeným riešením sú webkonferenčné systémy. K dispozícii je množstvo platforiem - od bezplatných s často otáznou úrovňou bezpečnosti, až po sofistikované riešenia vyžadujúce zložité nasadenie. Ak má celá firma nastavenú jednu platformu ako komunikačný štandard, je všetko v poriadku. Problém môže nastať, ak do komunikácie potrebuje prizvať externého partnera alebo klienta. Ak nepoužíva identickú platformu, začína hľadanie alternatívy, cez ktorú by mohli online komunikovať. Messenger? Skype? Zoom? Áno, aj to sú možné varianty. Sú však v súlade s firemnými štandardmi ohľadne IT bezpečnosti? Nehrozí tu nebezpečenstvo? Je v poriadku zdieľať týmto spôsobom cenovú či realizačnú ponuku?